۱۳۸۹ خرداد ۲۳, یکشنبه


نگاهى كوتاه به بازتاب قيام مردم ايران در رسانهها
قيام سر باز ايستادن ندارد
قيام سر باز ايستادن ندارد
كوچك نمايى خط خط معمولى بزرگنمايى خط
ستاد اجتماعى مجاهدين در داخل كشور:
در ادامه خيزش مردم تهران، شب گذشته مردم در مناطق مختلف از جمله زعفرانيه وليعصر، بلوار كشاورز شيخ بهايى و شيرازى در منطقه ملا صدرا بانگ اللهاكبر و شعار مرگ بر ديكتاتور سر دادند.

در مشهد بهرغم حضور گسترده نيروهاى سركوبگر مردم در مناطق مختلف اين شهر از جمله رضاشهر، پارك ملت، خيابان سجاد و احمد آباد تظاهرات كردند و شعار مرگ برخامنهاى و مرگ برديكتاتور سر دادند. شب گذشته نيز مردم بانگ اللهاكبر سر دادند

الحره:
در ايران، مردم ممنوعيت برگزارى تظاهرات را ناديده گرفتند و دست به تظاهرات زدند.

سى.ان.ان:
روز شنبه پايتخت ايران شاهد تظاهرات جديدى بود. شاهدانى كه با ما تماس گرفتند، گفتند درگيرها و تظاهراتهاى پراكندهيى صورت گرفته است.
ستاد اجتماعى مجاهدين در داخل كشور:
خيزشهاى گسترده روز گذشته، تهران، تبريز، اصفهان، شيراز، مشهد، رشت، سارى، بوشهر، نجف آباد، اراك و بسيارى شهرهاى ديگر را در برگرفت و شعارهاى مرگ بر ديكتاتور و مرگ بر خامنهاى همه جا طنينانداز بود.
در نقاط مختلف تهران از جمله سعادت آباد، حد فاصل ميدان انقلاب تا ميدان آزادى تا پاسى از شب گذشته تظاهرات و درگيرى ادامه داشت.

سى.ان.ان:
روز شنبه پايتخت ايران شاهد تظاهرات جديدى بود. شاهدانى كه با ما تماس گرفتند، گفتند درگيرها و تظاهراتهاى پراكندهيى صورت گرفته است.
چند روز پيش موسوى و كروبى تظاهرات را لغو كردند، بسيارى انتظار داشتند كه بهرغم لغو فراخوان تظاهرات، بسيارى به تظاهرات بروند و به نظر مىرسد كه آنها به وعدهشان عمل كردند. كسانى كه به تظاهرات رفته بودند گفتند مردم مىگفتند ”ما امروز پيروز هستيم“ .

راديو فرانسه :
در اولين سالگرد قيام سراسرى، مناطق مرکزى شهر تهران صحنه درگيرى بين هزاران تن از معترضين و مأموران نيروى انتظامى بود. درگيرى مردم با نيروهاى امنيتى از ساعت شانزده به وقت تهران دربرخى از خيابانهاى پايتخت آغاز شد.

لسآنجلس تايمز:
عصر روز شنبه در مركز شهر تهران درگيريهايى بين تظاهر كنندگان و نيروهاى امنيتى مجهز به باتون صورت گرفته است، اين درگيريها در حالتى صورت گرفت كه موسوى و كروبى، تظاهرات را منتفى كرده بودند.
نيويورك تايمز:
نيويورک تايمز با عنوان ”خشم در پشت چهرههاى آرام در سراسرايران“ به نقل از يك معلم ايرانى نوشت: درظاهر بنظر مىرسد همه چيز تمام شده است اما همگى آتش را زير خاکستر روشن نگاه داشتهاند تا زمانى که فرصت پيدا شد مجددا آن راشعلهور کنند.

خبرگزاري رسمي رژيم:
پاسدار رادان جانشين سركرده نيروى انتظامى به اعتراضات مردم در سالگرد قيام اعتراف كرد و در مصاحبه با خبرگزارى رسمى رژيم گفت: تعدادى توسط ماموران اطلاعاتى دستگير شدند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر