۱۳۸۹ خرداد ۲۴, دوشنبه

وزاری خارجه اتحادیه اروپا پیشنویس تحریم های شدیدتر علیه رژیم آخوندی را مورد بحث قرار دادند

سه‌شنبه، ۲۵ خرداد ۱۳۸۹ / ۱۵ ژوئن ۲۰۱۰
AddThis Social  Bookmark Button

به گزارش خبرگزاری فرانسه, پیشنویس قطعنامه اتحادیه اروپا بخشهای کلیدی از جمله صنعت نفت, ممنوعیت سرمایه گذاریهای جدید و انتقال تکنولوژی را در بر می گیرد.

فرانکو فراتینی, وزیر خارجه ایتالیا در این باره گفت: اروپا تحریم های ملل متحد را بویژه در زمینه تکنولوژی استخراج نفت و گاز تحکیم می بخشد.
فراتینی افزود: اتحادیه اروپا می تواند مقررات خیلی سختی را در زمینه امور بانکی و مالی علیه رژیم ایران به اجرا گذارد.


رسانه های رژیم نیز خبر اجلاس لوکزامبورگ را منتشر کردند. سایت حکومتی رجانیوز به قطعنامه های سازمان ملل اشاره کرده و نوشت لحن و مفاد به‌کار رفته در قطعنامه اتحادیه اروپا، شدیدتر از قعطنامه های شورای امنیت ملل متحد است.

راساس پیش نویس قعطنامه‌ای که قرار است روز دوشنبه در لوگزامبورگ متن آن به تصویب کارشناسان برسد ، ادعا شده است "باورکردنی نیست برنامه هسته‌ای ایران برای مقاصد غیرنظامی باشد."

تحریم‌های اتحادیه اروپا به طور خاص بخش نفت و گاز و پالایشگاه‌های ایران را هدف قرار می‌دهد.

به گفته وزیران خارجه اتحادیه اروپا، این تحریم‌ها که احتمال دارد از ماه آینده میلادی به اجرا درآید، همچنین بخش بازرگانی و کالاهایی را که مصرف دوگانه دارد، در برخواهد گرفت؛ این تحریم‌ها افزون بر این، بخش بانکداری، بیمه و صنعت حمل و نقل ایران را هدف قرار می‌دهد که بخش کشتیرانی و ترابری هوایی از جمله آنها خواهد بود.

گیدو وستروله، وزیر خارجه آلمان رو ز دوشنبه با اعلام این خبر، این اقدام را «نشان مهمی از عزم» این اتحادیه توصیف کرد.

به نوشته رجانیوز در متن پیشنویس قطعنامه اتحادیه اروپا ، توقیف حدود سه میلیارد دلار از اموال بانکی ایران در انگلستان و فرانسه و همچنین تعطیلی شعب چندین بانک ایرانی در پایتخت‌های اروپایی و نهایتاً افزایش نرخ بیمه و ریسک بیمه ای ایران توسط شاخص بیمه گذاری "لویدز" انگلستان به بهانه تحریم‌های شورای امنیت،... از جمله این اقدامات است.

وزاری خارجه اتحادیه اروپا پیشنویس تحریم های شدیدتر علیه رژیم آخوندی را مورد بحث قرار دادند

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر