۱۳۸۹ خرداد ۳۰, یکشنبه

اکثریت پارلمان سوئد، طی بیانیه ای تاکید کرد نیروهای سازمان ملل متحد باید حفاظت ساکنان اشرف را بر عهده گیرد

یک‌شنبه، ۳۰ خرداد ۱۳۸۹ / ۲۰ ژوئن ۲۰۱۰
AddThis Social  Bookmark Button

۱۷۵ عضو پارلمان سوئد، همزمان با عقب نشینی نیروهای آمریکایی از عراق، طی بیانیه ای تاکید کرد نیروهای سازمان ملل متحد باید حفاظت ساکنان اشرف را بر عهده بگیرد. در آستانه تشکیل دولت جدید عراق، با یادآوری حمله مرداد گذشته نیروهای عراقی به اشرف تاکید کردند نیروهای آمریکایی می بایست حفاظت ساکنان اشرف را در مقابل خشونت و جابجایی اجباری در عراق تضمین کنند.

امضا کنندگان بیانیه که شامل نخست وزیر و چند تن از وزرای سابق، ۱۵ رییس و نایب رییس کمیسیونهای مختلف پارلمان، رییس سابق پارلمان، چهار تن از رهبران احزاب و فراکسیونهای پارلمانی را در بر میگیرد از راه حل سوم خانم مریم رجوی، رییس جمهور برگزیده مقاومت ایران، مبنی بر تغییر دمکراتیک توسط مردم و مقاومت حمایت کردند

نمایندگان پارلمان سوئد با تاکید بر اینکه رژیم آخوندی اعضا و هواداران سازمان مجاهدین خلق ایران را تحت عنوان محارب محاکمه و به اعدام محکوم میکند، خواستار اقدام فوری و موثر شورای امنیت ملل متحد و شورا و اتحادیه اروپا برای آزادی زندانیان سیاسی و جلوگیری از سرکوب قیام مردم ایران شدند

بیانیه اکثریت پارلمان سوئد در حمایت از اشرف و مقاومت ایران
میلیونها مردم ایران با قیام خود خواستار آزادی و دمکراسی هستند. نیروهای سرکوبگر شمار زیادی از مردم را کشته و مجروح کرده اند. هزاران تن از آنان را دستگیر کرده و بسیاری از آنها را بعنوان محارب محاکمه میکنند.
مقامات قضایی رژیم آخوندی بارها تصریح کرده اند، چون سازمان مجاهدین خلق ایران، اپوزیسیون سازمان یافته و مشروع، هنوز وجود دارد، هر نوع هوادارای و رابطه با آن طبق قانون مجازات اسلامی محاربه به حساب می آید و حکمش اعدام است.
علاوه بر این رژیم ایران برای متوقف کردن قیام در صدد است ۳۴۰۰ تن از مخالفان را در کمپ اشرف توسط نیروهای عراقی سرکوب کند. حمله مرداد ماه گذشته نیروهای عراقی به اشرف ۱۱ کشته و ۵۰۰ زخمی در میان ساکنان به جای گذاشت.
اما به رغم همه این اقدامات سرکوبگرانه، قیام با شعارهای مرگ بر خامنه ای و مرگ بر اصل ولایت فقیه ادامه یافته وخواستار تغییر تمامیت فاشیسم دینی حاکم بر ایران است.
ما ضمن حمایت از راه حل سوم خانم مریم رجوی، رهبر اپوزیسیون، مبنی بر تغییر دمکراتیک توسط مردم و مقاومت ایران، خواستار اقدام فوری و موثر شورای امنیت ملل متحد و شورا و اتحادیه اروپا برای آزادی زندانیان سیاسی و جلوگیری از سرکوب قیام مردم ایران هستیم.
ادامه روابط با رژیم ایران باید مشروط به بهبود کامل حقوق بشر در ایران شود.
ما همچنین تاکید میکنیم که نیروهای سازمان ملل متحد باید حفاظت ساکنان اشرف را بعهده بگیرند و نیروهای آمریکایی می بایست حفاظت آنان را در مقابل خشونت و جابجایی اجباری در عراق تضمین کنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر