۱۳۸۹ خرداد ۲۲, شنبه

طى اجلاسى در كنگره آمريكا، نمايندگان عاليرتبه از هر دو حزب، بر ضرورت تضمين حفاظت مجاهدان اشرف تأكيد كردند
كنگره آمريكا
كنگره آمريكا
كوچك نمايى خط خط معمولى بزرگنمايى خط
طى اجلاسى درمحل كنگره آمريكا در واشنگتن، نمايندگان عاليرتبه كنگره از هر دو حزب دموكرات و جمهوريخواه بر ضرورت تضمين حفاظت مجاهدان اشرف و حمايت از حقوق آنان تأكيد كردند

دراين جلسه، طومارى از سوى يكصد هزار تن از هموطنانمان از شهرهاى مختلف ميهن خطاب به رئيسجمهور آمريكا با تأكيد بر ضرورت خارج كردن مجاهدين از ليست تروريستى اعلام شد.

نمايندگان كنگره در اين اجلاس، محاكمه هواداران مجاهدين خلق ايران تحت عنوان محاربه را محكوم كردند و خواستار خارج كردن نام مجاهدين از ليست تروريستى آمريكا شدند


نمايندگان در سخنان خود تأكيد كردند:
- بسيار دشوار است كه بتوان فهميد چرا مجاهدين در ليست هستند
- رژيم ايران از هيچ سازمانى بهاندازه مجاهدين نمىترسد و بيش از همه نسبت به آنها كينه دارد، و اين بهترين تعريفى است كه مىتوان از مجاهدين كرد

ظهر روز پنجشنبه 20خرداد، در جلسهاى در محل كنگره آمريكا، نمايندگان عاليرتبه كنگره از هر دو حزب به دفاع از حقوق ساكنان اشرف و ضرورت استمرار حفاظت كامل آنها پرداخته و خواستار حذف نام سازمان مجاهدين خلق ايران از ليست سازمانهاى تروريستى خارجى وزارتخارجه آمريکا شدند.

در اين جلسه شمار زيادى از نمايندگان كنگره و دستياران آنها و كارمندان كنگره شركت داشتند و طى آن تومار يكصدهزار تن از هموطنانمان از شهرهاى مختلف ايران خطاب به رئيسجمهور آمريكا، با تأكيد بر ضرورت خارج كردن مجاهدين از ليست تروريستى به اطلاع عموم رسيد.

نمايندگان كنگره در سخنان خود در اين جلسه، ضمن گرامىداشت سالگرد قيام سراسرى، حمايت كامل خود را از مقاومت و قيام مردم ايران ابراز داشتند و جنايتهاى رژيم آخوندى درسركوب مخالفان و صداى آزادىخواهى مردم ايران را محكوم كردند.
نمايندگان كنگره آمريكا سركوب و اعدام مجاهدين خلق ايران و هوادارانشان تحت عنوان محارب را محكوم كردند و با يادآورى قطعنامه 704 كه شامل حمايت اكثريت اعضاى كنگره از حقوق مجاهدان اشرف است، خواستار تضمين حفاظت ساكنان اشرف شدند.

بخشهايى از سخنان نمايندگان درزير آورده شده است:

براد شرمن- رئيس زيركميته ضدتروريسم در كميته روابط خارجى كنگره:
ابتدا مىخواهم از همه كسانى كه اين‌جا حضور دارند واز دموكراسى در ايران حمايت مىكنند تشكر كنم. دنيا خيلى بهتر خواهد شد، و البته ايران بسيار بهترى خواهد بود اگر مردم ايران مىتوانستند يك دولت شايسته فرهنگ غنى و تاريخ بزرگشان داشته باشند. تا آنموقع دوستان ما در كمپ اشرف در يك شرايط دشوارى هستند و اين بجد مهم است كه ايالات متحده اين كمپ را مانيتور كند، چه امروز و چه بعد از اول جولاى. ما نمىتوانيم بپذيريم كه يك فاجعه انسانى در عراق اتفاق بيفتد فقط به اين دليل كه ما در حال ترك عراق هستيم.

يك موضوعى است كه به گروههايى كه بايد در ليست تروريستى ايالات متحده باشند برمىگردد. اين خيلى سؤال برانگيز است كه گروههايى را در ليست گذاشت كه دشمن آمريکا نيستند

من سالهاى متمادى مبلغ اين بودهام كه وزارتخارجه به ما استانداردهايى بدهد كه سازمان مجاهدين خلق ايران را به آن دلائل در ليست تروريستى گذاشته است
وزارت خارجه بنظر مىرسد كه محاط در يك عدم انعطافى است و من هم تلاشهايى را كه از طرق گوناگون كردهام تا آنها به وظائفشان عمل كنند را ادامه مىدهم. كار آنها فقط اين نيست كه يك سازمان را در ليست بگذارند و آنرا براى هميشه نگه دارند.

اين بسختى برايم قابل فهم است كه سازمان مجاهدين خلق ايران چه كارهايى انجام داده است، حتى جزئى كه باعث شده است كه اين سازمان در اين ليست باقى بماند. اما اينرا خوب فهم مىكنم كه هيچ سازمانى وجود ندارد كه رژيم ايران بيشتر از سازمان مجاهدين خلق از آن بترسد و ملاهها بيشتر از آن متنفر باشند. اين البته شايد بهترين تعريفى باشد كه از اين سازمان بشود كرد.

بنابر اين من در كنار شما براى دستيابى به يك ايران دموكراتيك كار خواهم كرد. من مىدانم كه يك تاكتيك براى ما اين است كه تحريم بر عليه دولت را بهكار بگيريم درست مثل همان شرايطى كه در دوران آپارتايد با مردم آفريقاى جنوبى داشتيم و به آن اهميت مىداديم. آنموقع هم در اين كشور يك بحث بزرگى بود كه آيا تحريم عليه آفريقاى جنوبى كار بدى است چون بلاشك اين تحريمها تأثيرى بر اقتصاد و مردمى كه به آنها اهميت مىدهيم خواهد داشت، و يا اينكه كار درستى است چون فشار بر دولت وارد مىكند؟ اين اختلاف زمانى كه نلسون ماندلا، كه آنموقع رئيس اتحاديه آفريقاى جنوبى بود و از آمريکا بهخاطر آن تحريمها تشكر كرد حل شد.


دانا روهراباكر - عضو ارشد كميته روابط خارجى كنگره:
امروز ما اين سالگرد را گرامى مىداريم ما آنهايى را بياد مىآوريم که زندگيشان را فدا کردند. ما عکسهايى از اين مردم و شهدا داريم که فقط براى آزادى مردم ايران نيستند بلکه شهداى آزادى همه بشريت هستند. بنابراين بسيار مفتخرم که اين‌جا بپيوندم رابطهاى بين آن و تعهد ما به آزادى بشر و اتحاد ما با افراد خوب و منطقى در سراسر جهان که براى آزادى مبارزه مىکنند وجود دارد.
بنابراين ما اين را بهخاطر مىآوريم كه ساكنان کمپ اشرف در خطر هستند. و بگذاريد خاطرنشان کنيم که در حالى که شرايط خاورميانه تغيير مىکند، و در حالى که آمريکا بيرون كشيدن نيروهايش را از عراق شروع مىکند ما نمىتوانيم اجازه دهيم اين گروه از افراد که دشمنان رژيم ملاها هستند دچار عواقب وحشتناکى که ما مىدانيم چيست بشوند. هر که دشمن ملاهاست دوست ماست.

آنچه الان فوقالعاده مهم و ضرورى است براى همه ما اين است که متحد با هم بايستيم و نگذاريم افراد اشرف يا مردم ايران در هيچ زمانى عليه ملاهاى ديکتاتور تنها بمانند که نه تنها آزادى مردم خودشان بلکه صلح و امنيت منطقه را تهديد مىکنند.
بنابراين براى هر کسى که صداى من در ايران به گوشش مىرسد من اين پيام را دارم: ما در طرف سرکوبگران شما نيستيم بلكه ما در طرف شما هستيم و شما مىتوانيد روى مردم آمريکا حساب کنيد که شما را تنها نمىگذارند.
سرنوشت ما بهم گره خورده است. آنهايى از ما که اين‌جا در آمريکا فعال هستيم اين را مىفهميم و تا آخر راه تا زمانى که آزادى و دمکراسى به مردم ايران برگردد با شما هستيم.

… بگذاريد اطمينان حاصل کنيم که هيچ کسى که آن‌جا مبارزه مىکند، که نگران است، چه در کمپ اشرف باشد يا در خود ايران بگذاريد اطمينان حاصل کنيم که هيچيک از افرادى که براى آزادى مبارزه مىکنند فکر نکنند که تنها هستند چون نيستند. ما با آنها هستيم همه ما با آنها هستيم مردم آمريکا با آنها هستند و اين يک مبارزه مشترک است که بين مردم و جهانى که به آزادى و دمکراسى معتقد است متحد است. اين اتحاد ما در هدفمان است.

شيلا جكسون لى- عضو كميته روابط خارجى كنگره:
حقوقبشر زنده است و مهم است که جنبش مقاومت را براى آن چيزى که هست تشخيص دهيم: فرياد براى دمکراسى، ايستادن براى آنهايى که بر زمين افتادند، ناپديد شدند و صدايشان شنيده نمىشود.
بنابر اين من تحت تاثير پاسخ 100هزار نفرهاى که در داخل ايران رسماًًًً و علناً ايستادند و اعلام كردند که جنبش مقاومت جنبشى براى دمکراسى و جنبشى براى حقوقبشر و جنبشى براى آزادى است و لاغير قرار گرفتهام. اين آن چيزى است که ما بايد اعلام کنيم.

ما در بين چند راىگيرى هستيم ولى من صحن مجلس را ترک کردم که بيايم و به شما بگويم که بسيارى با شما هستند. ما بايد روانهاى شجاعى که در مقابل رژيم ديکتاتورى ايستادند که به خيابانها رفتند که به پشت بامها رفتند و در مبارزه غير خشونت‌آميز جان دادند را گرامى بداريم و بهرسميت بشناسيم که جنبش مقاومت رزمندگان آزادى هستند که تنها صلح مىخواهند و اينکه همه مردم مساوى خلق شدهاند و هواداران و حاميان مقاومت ايران و مردمى که شما پشت سر جا گذاشتهايد حق دارند از طريق آزادى، عدالت، برابرى و عدم خشونت و ملتى که به آنها بهخاطر آنچه هستند احترام مىگذارد ادعاى پيروز شوند.
بگذاريد از شما بهخاطر تجمع امروز تشکر کنم.
قرارگاه اشرف نمىتوانست نمايندههاى تواناترى از بسيارى که من آنها را مىشناسم داشته باشد. من به ساكنان اشرف مىگويم شما بايد بدانيد نمايندگان برجسته مقاومت کفشى برايشان نمانده است چون آنقدر در راهروهاى كنگره راه مىروند که مطمئن شوند صداى مقاومت آنها شنيده مىشود.

کمپ اشرف فراموش نخواهد شد. من به فشار آوردن براى امنيت آنهايى که در کمپ هستند حتى در حالى که دولت عراق دارد عوض مىشود ادامه مىدهم. بنابراين اگر شما هدفتان را همانطور که تا الان نزديک قلبتان داشتهايد داشته باشيد بدانيد که ما قادر خواهيم بود نه آواز ’پيروز خواهيم شد’ بلکه آواز ’پيروز شدهايم’ را بخوانيم. از تک تک شما متشکرم.

تد پو - عضو كميته روابط خارجى و كميته قضايى كنگره:
من خوشحالم که در ميان دوستانم هستم. باعث افتخار من است که در اين جمع باشم و با افرادى که درست فکر مىکنند صحبت کنم. اين واقعا چيزى است که هر انسانى در اين دنيا آرزويش را دارد.
نياز به آزادى بذرى است که در اعماق وجود ما کاشته شده است. اين ساختار همه ماست فرقى نمىکند که ما مال کجا باشيم ٍ زن باشيم يا مرد، اين در همه ماست. در بعضى جاها اين بذر هيچ‌وقت رشد نمىکند و در جاهاى ديگر رشد مىکند.
و امروز ما اين‌جا آمدهايم که در مورد دوستانمان در آن سوى دنيا، خانوادههاى شما، عزيزان شما و مردم سرکوب شده، سرکوب شده توسط دولتشان، صحبت کنيم. دولت بايد نماينده مردم باشد. مردم بايد تصميم بگيرند که دولت چکار بکند. مردم بايد دولت را کنترل بکنند نه اينکه دولت مردم را کنترل بکند و آنها را به اسارت بکشد.

در ايران ما وضعيتى داريم که دولت مردم را به اسارت گرفته و آنها را از حقوق اوليهشان محروم کرده است. اين هفته و فقط در همين هفته دولت 27 زندانى را اعدام کرد. جرم آنها و تنها جرم آنها اين بود که به دنبال کشت آن بذر آزادى در وجودشان بودند. و بهخاطر آن با جانشان بها پرداختند.
ولى شما مىدانيد که بعضى چيزها ارزش جان دادن را دارند و آزادى يکى از آنها هست. بنابراين من به پسران آزادى و دختران دمکراسى در ايران مىگويم که با شجاعت و قدرت و هشيارى بايستيد چرا که ما در اين دنيا مىدانيم که در کشور شما چه مىگذرد. ما در آمريکا همدرد شما هستيم که از حقوق اوليه خودتان محروم شدهايد. دولت مىگويد که اگر شما مخالف او هستيد پس با خدا محاربه مىکنيد. اما اين دولت است که پوسيده است. اين دولت است که غيرقانونى است. آيا خدا به آزادى انسانها اهميتى نمىدهد؟ من که اين‌چنين فکر نمىکنم.

به شما دختران دمکراسى در ايران: شما تصميمتان را گرفتهايد که آزاد باشيد و شما آزاد خواهيد شد چرا که هيچ چيزى مثل اين نيست که زنان مصمم شده باشند. من شما را تشويق مىکنم.
دنيا از آنچه در ايران مىگذرد خبر دارد. مردم ايران ممکن است اين را بدانند و يا ندانند چون دولت رسانهها را کنترل مىکند و رسانهها فقط چيزهايى را مىگويند که دولت مىخواهد. اما ما مىدانيم که در اين دولت غيرقانونى پوسيده دروغين چه مىگذرد و با مردم چگونه رفتار مىشود. ما اين‌جا مىبينيم و ما هشيار خواهيم بود و دولت را مجبور خواهيم کرد که جوابگوى رفتارش با شهروندان اين کشور زيبا باشد.

ما نه تنها ايران را زير نظر داريم بلکه ما عراق، کمپ اشرف، جايى که انسانهاى خوب ديگرى هستند که در اين کمپ سکنى گزيدهاند. و اين براى دنيا مهم است و براى اين مردم و مردم ايران مهم است که اين افراد بدانند که ما خواستار اين هستيم که اينها امنيت داشته باشند، مورد آزار و اذيت قرار نگيرند، مورد آدمربايى قرار نگيرند و شکنجه نشوند و بجاهاى دور افتاده در عراق و يا کشورهاى ديگر فرستاده نشوند چرا که دنيا بايد از مقام و حرمت و امنيت اين افراد در کمپ اشرف محافظت کند. بنابراين ما آنچه را که در عراق هم مىگذرد زير نظر داريم.

پشت سر من عکسهاى افرادى است که جان خودشان را براى آزادى فدا کردهاند. اما ما فرياد آنها از مزارهايشان، فرياد آزادىخواهى آنها و فرياد ارواح آنها را از مزارهايشان مىشنويم. ما آسوده نخواهيم نشست، ما نخواهيم خوابيد، ما غذا نخواهيم خورد تا اطمينان حاصل کنيم که مردم ايران از آزادى و استقلال برخوردارند و دولتى دارند که آنها را نمايندگى مىکند و آنها، مردم ايران، سرنوشت خود را به دست گرفتهاند.


ويليام ليسى كلى - رئيس زيركميته سياست اطلاعات، سرشمارى و آرشيو ملى كنگره:
بعنوان رهروى دكتر مارتين لوتر كينگ، كه به درستى مىگفت: بىعدالتى در هر كجا تهديدى به عدالت در همه جاست. بنابراين بىعدالتى در تهران، تهديد به عدالت ما در آمريکا هم مىباشد.

بگذاريد درباره راىگيرى آينده حول تحريمهاى جديد عليه رژيم ايران، صحبت كنيم. دولت اوباما پروندهاى را دارد به شوراى امنيت سازمان ملل ارائه مىكند كه ايران عوامل برنامه خود براى طراحى سلاحهاى هستهاى را سرگرفته كه آژانسهاى اطلاعاتى آمريکا قبلا نتيجه گرفته بودند، غيرفعال است.

قطعنامه جديد روى سه هدف متمركز است: سپاه پاسداران ايران، نيروى نظامى قدرتمند با منافع وسيع تجارى، صنايع مراسلات ايران و برخى از شركتهاى بازرگانى مانند بانكها. درحاليكه قطعنامه تحريم سرجمع مىشود، آمريکا بتدريج از گزارش اطلاعاتى ملى 2007 دارد كوتاه مىآيد. شواهد جديد را بهكار گرفته تا نتيجه گيريهاى گزارش را تصحيح و تغيير بدهد كه به اين نتيجه پرجدال رسيده بود كه در اين حال كه ايران توليدات سوخت هستهاى را بالا برده، رهبرىاش كار روى دستگاهها و ساخت كلاهك لازم براى سلاح را متوقف كرده است.
من مستمرا براى حقوقبشر و عليه وحشيگرى و سركوب رژيم فعلى ايران صحبت كردهام. و قويا به مخالفت با تلاشهاى روشن ايران براى دستيابى به سلاح هستهاى و بهكارگيرى آن ادامه خواهم داد.
هنوز باور دارم كه آزادى براى ايران اما و اگر ندارد تنها سوالى كه وجود دارد، زمان آن است.
از دوستى شما تشكر مىكنيم، از شما حمايت مىكنيم و در كنار شما و مردم شجاع ايران كه سرنوشت خود را بر آزادى بنا گذاشتهايد هستيم.

ترنت فرانكز - عضو كميته قواى مسلح و كميته قضايى كنگره:
زمانى بود كه ما خودمان را تحت حكم انسان بهجاى تحت حكم قانون ديديم. و هروقت سرنوشت انسانها در دست يك فرد است آنها مورد استفاده آن فرد خواهند بود. وقتى حكم قانون و دولت سكولار كه معتقد است هرفرد از كارمند تا سناتور بايد به‌طور برابر در مقابل قانون بايستد،
اين چيزى است كه معتقدم مخالفين ايران بيش از هرچيز مىخواهند. مىخواهند افراد آزاد زندگى كنند در حاليكه ملايان و دولت ايران آنها را به شكل شديد و وحشتناك سركوب كرده است. مىخواهيم مردم ايران بدانند كه بعضى وقتها بنظر نمىآيد رهبران آمريكا چالشهايى كه شما روبهرو هستيد را درك كنند ولى مردم آمريكا با شما هستند. ما درك مىكنيم شما توسط دولتى كه حاكميتش را بهزور به شما تحميل مىكند و آزادى را از شما دريغ مىكند سركوب مىشويد. مىخواهيم بدانيد مردم آمريكا با همه قلب شان در كنار مخالفين ايران ايستادهاند. شما را در كوشش براى يك دولت آزاد كه اجازه بدهد به دلخواه زندگى و دعا كنيد حمايت مىكنيم تحت حكم قانون كه كليه افراد حفاظت مىشوند و حق و حقوقشان حفاظت مىشود. از شما حمايت مىكنيم كه روزى يك جمهورى واقعى برپا كنيد و ملايان ديوانه قدرت را پس بزنيد. مىخواهم بدانيد ما معتقديم كه مبارزه شما براى كل جهان مهم است.
اگر ايران به توانايى هستهاى تحت اين دولت سركوبگر و خطرناك كه وضعيت جمهورى ايران را كنترل مىكند دست يابد، تهديدى براى صلح جهان و مسلما تهديد به صلح و ثبات و امنيت مردم ايران خواهد بود.
و به‌طور خاص وحشت كرديم وقتى اين دولت اعدامهاى سياسى عليه مردم خودش كرده است. كشتار وحشيانه حتى خانوادههاى كسانيكه در قرارگاه اشرف هستند خارج از توان بيان من است. كار بسيار وحشتناك و كثيفى است و مىخواهم بدانيد ما در اين كشور بىتوجه نيستيم.

برايم دردناك است كه دولت خودمان در برابر دولت سركوبگر احمدىنژاد و ملايان نايستاده و بعضى وقتها تعجب مىكنم كه بار نجات جهان بر دوش كسانى مانند مخالفين ايران گذاشته شده است. اين يك چالشى است كه شما داريد و اميدوارم بهنحوى بتوانيم به مخالفين ايران كمك كنيم. مىخواهيم يك طورى آنها بدانند كه به اهدافشان اعتقاد داريم و از فداكاريها و ريسك بالايى كه كردند قدردانى مىكنيم.
افراد زيادى در عكسهاى پشت سر من هستند كه شاهدين خاموش فداكاريهاى بزرگ براى هدف والاى آزادى انسان بودهاند.
امروز دعا مىكنم كه متعهد شويم كه به مسئوليت هايمان عمل كنيم تا زندگى آنها هدر نرفته باشد و آنها درك كنند هنوز افرادى هستند كه به آزادى در جهان و مردم ايران متعهد هستند. فقط مىخواهم يادآورى كنم خداى عالم بر همه اين تلاشها گواه است و هنوز اميد زيادى هست. اميدوارم مردم ايران خسته نشوند و اميدوارم افرادى كه در اين اتاق جمع شدهاند براى حمايت از آنها خسته نشوند، تا روزى كه نور آزادى انسان بر چهره همه انسانهاى تنها در اين جهان بتابد.


جودى چو - عضو كميته قضايى و كميته نظارت بردولت:
متشکرم که به من اجازه داديد در اين بريفينگ بسيار مهم به شما بپيوندم. من کل ماجراى اشرف را از آغاز تا بحال مىدانم. و اگر چه من ماجراهاى وحشتناک را مىدانستم ولى نمىتوانستم باور کنم، که خويشاوندان صرفا به دليل ملاقات با اقوامشان در کمپ اشرف محكوم به اعدام شدهاند.
اين وحشتها يکى بعد از ديگرى اضافه مىشود و اين بايد متوقف شود. اين بايد متوقف شود و من هر کارى بتوانم مىکنم که اطمينان يابم اين متوقف مىشود. من حتى بيشتر وحشتزده هستم که گروهى که رهبرى مبارزه با ديکتاتورى در ايران را به‌دست گرفته، مجاهدين خلق ايران، هنوز بهعنوان يک سازمان تروريستى قلمداد مىشود و هدف قرار مىگيرد. اين بسيار ناعادلانه است. و آنها هنوز اين نامگذارى را دارند بهرغم اينکه اتحاديه اروپا و انگلستان اين نامگذارى را برداشتند. اين براى آمريکا بسيار غيرمنصفانه است که اين نامگذارى را ادامه دهد.
آنچه که عادلانه است اين است که ما اطمينان يابيم از افراد کمپ اشرف حفاظت مىکنيم و اطمينان يابيم که حتى با ترک آمريکا ساکنين اشرف حفاظت شده هستند. آنها افرادى هستند که براى آنچه حق است ايستادهاند و ما بايد اطمينان يابيم که امنيت آنها تامين مىشود. بنابراين من به شما مىپيوندم و متشکرم که چنين حاميان متقاعد کنندهاى براى افراد کمپ اشرف و مردم ايران و جامعه ايرانى هستيد. شما فوقالعاده مؤثر هستيد. کار خوبتان را ادامه بدهيد و ما دست در دست هم تلاش مىكنيم که اين لايحه تصويب شود.

الن گرسون -مشاور سابق نماينده آمريكا در مللمتحد و مقام سابق وزارت دادگسترى:
من مىخواهم صحبتهايم را با سپاسگزارى از سازمان دهندگان اين مراسم شروع كنم ما مىدانيم که در قرارگاه اشرف در حال حاضر بيش از 3500نفر، که با توجه به بيانيههاى رسمى دولت عراق، به خوبى ممکن است که بسوى يک سرنوشت فاجعهبار فرستاده شوند، اين بر خلاف تضمينهايى است که ايالات متحده بهلحاظ قانونى متعهد شده است و امروز، حداقل از نظر اخلاقى به آن پايبند است که دولت عراق هرگز درگير چنين تلاشى نخواهد شد. اما به اين فکر کنيد که اگر جابجايى اجبارى در داخل يا خارج از عراق وجود داشته باشد چه اتفاقى خواهد افتاد. درباره معنى اين کلمات فکر کنيد. به اين فکر کنيد که ايران تعهد آمريکا به آزادى و دموکراسى را چگونه تفسير خواهد کرد. چونکه، اشتباه نکنيد، اگر به جابجايى ساکنان قرارگاه اشرف برخلاف ميلشان اجازه داده شود، اين امر وفادارى به واژههايى مانند دموکراسى را به مضحکه تبديل خواهد کرد.
در اين مورد اشتباه نکنيد، چونکه رهبران ايران خواهند ديد که اين کلمات سطحى هستند، عميق نيستند، پر زرق و برقند اما معنى بسيار کمى دارند. بنابر اين اشرف يک آزمايش فورى براى اين تعهد است و خوشبختانه قطعنامه كنگره يک ابزار براى جلوگيرى از يک فاجعه انسانى قريبالوقوع در اردوگاه اشرف است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر