۱۳۸۹ خرداد ۲۸, جمعه

مركز تحقيقاتى پو: اكثريت كشورها از حمله نظامى عليه رژيم ايران حمايت مىكنند
كاريكاتور- بند بازي رژيم آخوندي در جريان اتمي
كاريكاتور- بند بازي رژيم آخوندي در جريان اتمي
كوچك نمايى خط خط معمولى بزرگنمايى خط
مركز تحقيقاتى پو (Pew) در يك نظرسنجى گسترده از 22كشور جهان اعلام كرد اكثريت كشورها از حمله نظامى عليه رژيم ايران براى متوقف كردن فعاليتهاى هستهيى اين رژيم حمايت مىكنند.

بر اساس اين نظرسنجى آمريكايىها جزو بيشترين حاميان گزينه نظامى دربرخورد با رژيم ايران هستند و 66 درصد از كسانيكه مخالف يك ايران مسلح به سلاح اتمى مىباشند، مىگويند آنها استفاده از نيروى نظامى را در نظر مىگيرند، در ميان اروپائيان، اين ديدگاهها متنوعتر است. در فرانسه، و آلمان با (51 درصد)، اسپانيا (50 درصد) و انگلستان (49 درصد) موافق حمله مىباشند. در جهان اسلام، حمايت از استفاده از اقدام نظامى براى جلوگيرى از اينكه رژيم ايران به تسليحات اتمى دست يابد به قرار زير است: مصر (55 درصد)، اردن (53 درصد) و لبنان با 44 درصد
مركز تحقيقاتى پو، گفت تصوير اين نظرسنجى نشان مىدهد: ”مخالفت گستردهيى با دستيابى رژيم ايران به تسليحات اتمى و حمايت قابل ملاحظه از تحريمهاى اقتصادى شديدتر عليه رژيم ايران وجود دارد“ .

اين نظرسنجى هم‌چنين مخالفت شديد با اقدام هستهيى رژيم ايران و حمايت از تحريمهاى قوىتر را در برخى كشورها نشان داد: اسپانيا (79 درصد)، انگلستان (78 درصد)، آلمان (77 درصد) و فرانسه (76 درصد)، هم‌چنين روسيه با 67 درصد و چين با 58 درصد.
بر اساس اين نظرسنجى هم‌چنين حدود 86 درصد در آلمان ديدگاه نامطلوبى را در مورد رژيم ايران ابراز داشتند، اين آمار در رابطه با فرانسه 81 درصد و در ژاپن 75 درصد مىباشد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر