۱۳۸۹ خرداد ۲۸, جمعه

اکثریت نمایندگان پارلمان سوئیس از دولت این کشور خواستند برای تضمین حفاظت اشرف اقدام کند

جمعه، ۲۸ خرداد ۱۳۸۹ / ۱۸ ژوئن ۲۰۱۰
AddThis Social  Bookmark Button

اکثریت اعضای پارلمان سوییس همزمان با عقب نشینی نیروهای آمریکایی از عراق, از دولت سوییس خواستند در هماهنگی با ملل متحد, دولت آمریکا و اتحادیه اروپا در جهت تضمین حفاظت و تامین حقوق مجاهدان اشرف اقدام کند.


۱۰۷ عضو پارلمان سوییس شامل روسای ۷ کمیسیون پارلمان و چند تن از رهبران و معاونان احزاب در پارلمان طی بیانیه ای ضمن همبستگی با ساکنان اشرف و خانواده های آنها از خواسته های مجاهدان اشرف حمایت کردند.

پارلمانترهای سوییسی در آستانه تشکیل دولت جدید عراق, دولت این کشور را به اجرای قطعنامه ۲۴ آوریل ۲۰۰۹ پارلمان اروپا و تصریح بر حق ساکنان اشرف در برخورداری از حقوق و حفاظتهای بنیادین کنوانسیون چهار ژنو فرا خواندند

بیانیه اکثریت پارلمان سوییس در ارتباط با اشرف
امروز یک نگرانی عمومی وجود دارد که نیروهای عراقی بدرخواست رژیم ایران و برای خوش آمد آن به تهدیدها و فشارهای خود علیه ساکنان اشرف ادامه میدهند.

این در حالیست که قطعنامه ۲۴ آوریل ۲۰۰۹ پارلمان اروپا تصریح میکند ساکنان اشرف، افراد حفاظت شده در چارچوب کنوانسیون۴ ژنو هستند و دولت عراق باید به حقوق آنها احترام گذاشته و از اخراج آنها و یا جابجایی اجباری آنها در داخل عراق خوداری نموده و محاصره آنان را پایان دهد.
حمله مرگبار نیروهای عراقی به کمپ اشرف در ۲۸ و ۲۹ژوییه ۱۱کشته و ۵۰۰زخمی و ۳۶گروگان از اعضای سازمان مجاهدین خلق ایران اپوزیسیون به جای گذاشت. گروگانهای بی گناه تنها بعد از یک کارزار گسترده جهانی و بعد از ۷۲روز اعتصاب غذا در حالی که در آستانه مرگ قرار داشتند, آزاد شدند.

عفو بین الملل, فدراسیون جهانی حقوق بشر, سازمان جهانی علیه شکنجه و دیدبان حقوق بشر، اسقف اعظم کانتربری ... طی بیانیه های متعدد ضمن محکوم کردن این حمله, نگرانی خود را در مورد وضعیت ساکنان اشرف ابراز داشته اند.

ما در پارلمان سوییس ضمن اعلام همبستگی با ساکنان اشرف و خانواده های آنها, حمایت خود را از خواسته آنها اعلام میکنیم و از دولت سوییس می خواهیم در هماهنگی با سازمان ملل, اتحادیه اروپا و دولت آمریکا بطور خاص برای تحقق تضمین حفاظت و حقوق آنها تلاش کند.

سازمان ملل به حقوق آنان به عنوان افراد حفاظت شده و ممنوعیت جابجایی اجباری آنان در داخل عراق اذعان نماید
دولت عراق قطعنامه ۲۴ آوریل ۲۰۰۹ پارلمان اروپا را به اجرا در آورده و بر حق ساکنان اشرف در برخورداری از حقوق و حفاظتهای بنیادین کنوانسیون چهار ژنو اذعان نماید.

ما همچنین از دولت عراق میخواهیم، به حقوق ساکنان اشرف منطبق با موازین حقوق بین الملل و حقوق انساندوستانه و حقوق بشر بین المللی احترام بگذارد و آنها را به اجرا در بیاورد، چیزی که اعتبار و حیثیت عراق به عنوان یک دولت مستقل و دمکراتیک را که متاسفانه زیر علامت سوال رفته، احیا می کند.

اکثریت های پارلمانی که خواستار تضمین حفاظت اشرف ازسوی سازمان ملل متحدو ایالات متحده آمریکا شده اند، تاکنون ۹ مجلس قانونگذاری را در آمریکا واروپا دربرگرفت.

کنگره آمریکا و پارلمانهای ۸ کشور مختلف اروپایی شامل فرانسه, ایتالیا, انگلستان, هلند, نروژ, فنلاند, دانمارک و سوییس, همزمان با کاهش نیروهای آمریکایی در عراق و در آستانه تشکیل دولت جدید عراق, طی بیانیه های جداگانه ای از دولت و نیروهای آمریکایی خواستند حقوق ساکنان اشرف و حفاظت آنان را در برابر خشونت و جابجایی اجباری در داخل عراق تضمین نماید.

اکثریتهای ۹ مجلس قانونگذاری در آمریکا و اروپا خواستار بر عهده گرفتن حفاظت اشرف توسط نیروهای سازمان ملل متحد شدند و از دولت عراق خواستند، حقوق مجاهدان اشرف را به عنوان افراد حفاظت شده در چارچوب کنوانسیون چهارم ژنو برسمیت بشناسد وحقوق و حفاظتهای کنوانسیون چهارم ژنو را در مورد آنها به اجرا درآورد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر