۱۳۸۹ خرداد ۲۲, شنبه

مك كين:
وقايع سال گذشته، شخصيت واقعى مردم مغرور و با فرهنگ ايران را به نمايش گذاشت
سناتور جان مك كين
سناتور جان مك كين
كوچك نمايى خط خط معمولى بزرگنمايى خط
جان مک کين از اعضاى ارشد سناى آمريكا در جلسهيى در ”بنياد ملى دموکراسى“ که يک بنياد غيرانتفاعى در واشنگتن مىباشد، بهمناسبت سالگرد قيام در ايران و سرکوب مردم در سال گذشته به ايراد يک سخنرانى پرداخت. سناتور مك كين گفت: اتفاقات سال گذشته صفات ممتازه و شخصيت واقعى مردم ايران را بما نشان داد، مغرور، با استعداد، ناظر و نگاهبان يک فرهنگ و از طرفى همچنين چهره واقعى رژيم ايران را روشن تر و مشخص تر کرد، يک رژيم خشن و يک حکومت جابر و استبدادى نظامى.

مك كين با اشاره به صدور تروريسم توسط رژيم آخوندى گفت: نبايد تعجب کرد که اين همان رژيمى است که منابع گران بهاى مردم خود را بهجاى ساختن جادهها، يا مدارس و بيمارستانها يا ايجاد مشاغل جديدى که درجهت منافع همه مردم باشد، صرف کمکهاى مالى به گروههاى خشن افراط گراى خارجى که بىگناهان را به قتل مىرسانند؛ کرده است.
وى افزود: طى شانزده ماه گذشته، اوباما دست خود را مکرراً بسوى رهبران رژيم ايران دراز کرد، ولى اين دست باز با مشت رهبران ايران روبهرو شد. مشتى که بيش از هر زمانى به خون فرزندان ايران زمين آلوده بود.

سناتور مك كين در رابطه با اهداف تحريمها گفت: دولت آمريکا بايد بدون تاًخير تحريمهاى خود را عليه مقامات ايران، بازرگانان و بانكهائى که سياستهاى خطرناکترين رژيمها را ترويج مىکنند؛ اعمال کند و بايد از متحدان خود د راروپا، آسيا و خاورميانه بخواهد که همان تحريمها را اعمال کنند.
اما هدف از تمام اين کارها چيست؟ آيا هدف آنست که در پى حاکمان ايران بود تا سرانجام بر سر ميز مذاکره بنشينند و با حسننيت از پىگيرى برنامه تسليحاتى اتمى شان، از حمايت از تروريسم و همچنين از سوء استفاده از مردم خود دستبردارند؟ من واقعاً اميدوارم که چنين مهمى امکان پذير باشد اما چنين احتمالى از رژيمى با مشخصههاى رژيم ايران کاملاً عجيب بنظر مىرسد.
مك كين در پايان سخنرانى خود پيشنهاد كرد كه: به همان دليل، من هدف و مقصد ديگرى را پيشنهاد مىکنم. ما مىتوانيم تمام دوستان و متحدان خود را در بخش خصوصى و بخش عمومى و در کشورهائى که با ما همفکرى معنوى دارند، تجهيز کنيم تا حقانيت رژيم ايران را به چالش طلبند و از مردم ايران براى آن که نهاد دولت خود را بگونهاى صلحآميز و با شرايط خود تغيير دهند؛ حمايت کنيم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر