۱۳۸۹ خرداد ۲۳, یکشنبه

اكثريت پارلمان ايتاليا، خواستار التزام دولت عراق به قطعنامه پارلمان اروپا در خصوص حقوق مجاهدان اشرف شد
حمايت اكثريت پارلمان ايتاليا از حقوق ساكنان اشرف
حمايت اكثريت پارلمان ايتاليا از حقوق ساكنان اشرف
كوچك نمايى خط خط معمولى بزرگنمايى خط
اكثريت پارلمان ايتاليا در آستانه تشكيل پارلمان و دولت جديد عراق، طى بيانيهاى خواستار التزام دولت اين كشور به قطعنامه 24آوريل 2009 پارلمان اروپا و تصريح بر حق ساكنان اشرف در برخوردارى از حقوق و حفاظتهاى بنيادين كنوانسيون چهارم ژنو شد

پارلمان ايتاليا همزمان با عقبنشينى نيروهاى آمريكايى از عراق بر تعهدهاى و مسئوليتهاى دولت آمريكا در تضمين حفاظت ساكنان اشرف در مقابل حمله و خشونت و جابجايى اجبارى كه نقض آشكار كنوانسيونهاى بينالمللى است تأكيد كرد و خواستار استقرار سازمان ملل در اشرف شد.

امضاءكنندگان بيانيه حمايت از حقوق و حفاظت ساكنان اشرف، كه شامل يك وزير، دو نايب رئيس پارلمان، رئيس گروه اكثريت در پارلمان ايتاليا، 8 رئيس كميسيون پارلمان و دهها نايب رئيس كميسيون مىباشند، ضمن اعلام همبستگى با ساكنان اشرف و خانوادههاى آنها، از دولت ايتاليا مىخواهند در هماهنگى با سازمان ملل، اتحاديه اروپا و دولت آمريكا براى احقاق حقوق آنان اقدام كنند



بيانيه اكثريت اعضاى پارلمان ايتاليا در حمايت از حقوق و حفاظت ساكنان اشرف
ژوئن2010

ما بسيار نگران وضعيت 3400عضو اپوزيسيون ايران مستقر در اشرف در عراق هستيم. رژيم ايران تلاش مىكند از طريق دولت عراق آنان را نابود سازد. حمله مرگبار نيروهاى عراقى به كمپ اشرف در 28 و 29ژوييه سال گذشته 11كشته و 500زخمى و 36گروگان از اعضاى سازمان مجاهدين خلق ايران اپوزيسيون بهجاى گذاشت.
گروگانهاى بىگناه تنها بعد از يك كارزار گسترده جهانى و بعد از 72روز اعتصاب غذا در حالى كه در آستانه مرگ قرار داشتند، آزاد شدند.

عفو بينالملل، فدراسيون جهانى حقوقبشر، سازمان جهانى عليه شكنجه و ديدبان حقوقبشر، اسقف اعظم كانتربرى و… طى بيانيههاى متعدد ضمن محكوم كردن اين حمله، نگرانى خود را در مورد وضعيت ساكنان اشرف ابراز داشتهاند. دادگاه اسپانيا تحقيقاتى را در مورد حمله ژوييه عليه مقامات عراقى گشوده كه بهخاطر نقض كنوانسيون چهارم ژنو مىتوانند به اتهام جنايت عليه بشريت تحت تعقيب قرار گيرند.
دولت عراق درصدد انتقال اجبارى ساكنان اشرف به بيابانهاى جنوب عراق است كه مىتواند به فاجعه بزرگتر از ژوييه منجر شود دولت آمريكا، عفو بينالملل و بسيارى از مراجع بينالمللى، در اين باره ابراز نگرانى كردهاند.
قطعنامه 24آوريل 2009 پارلمان اروپا تصريح مىكند ساكنان اشرف، افراد حفاظت شده در چارچوب كنوانسيون4 ژنو هستند و دولت عراق بايد به حقوق آنها احترام گذاشته و از اخراج آنها و يا جابجايى جبرى آنها در داخل عراق خودارى نموده و محاصره آنان را پايان دهد.

ما ضمن اعلام همبستگى با ساكنان اشرف و خانوادههاى آنها، حمايت خود را از خواسته آنها اعلام و از ايتاليا مىخواهيم در هماهنگى با سازمان ملل، اتحاديه اروپا و دولت آمريكا به‌طور خاص براى تحقق فورى موارد زير تلاش كند.
تضمين حفاظت ساكنان اشرف و عدم تكرار حمله و خشونت و جابجايى اجبارى توسط نيروهاى آمريكايى
استقرار سازمان ملل در اشرف براى ممانعت از حملات خشونت‌آميز در آينده يا جابجايى ساكنان كه نقض آشكار كنوانسيونهاى بينالمللى است.

التزام دولت عراق به قطعنامه 24آوريل 2009 پارلمان اروپا و تصريح بر حق ساكنان اشرف در برخوردارى از حقوق و حفاظتهاى بنيادين كنوانسيون چهارم ژنو.
ما هم‌چنين از دولت عراق مىخواهيم، به مواد فوق كه منطبق با موازين حقوق بينالملل و حقوق انساندوستانه و حقوقبشر بينالمللى است، احترام گذاشته و آنها را به اجرا در بياورد، چيزى كه اعتبار و حيثيت عراق بهعنوان يك دولت مستقل و دموكراتيك را كه متاسفانه زير علامت سؤال رفته، احيا و ارتقا مىدهد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر