۱۳۸۹ تیر ۶, یکشنبه

ايرانيان براي حمايت از تغيير دموكراتيك در ايران به جامعه جهاني فراخوان مي دهند

حمايت 3500پارلمانتر از مقاومت ايران و حقوق ساكنان اشرف

در بزرگترين گردهمايي ايرانيان در خارج, ايرانيان و حاميان بين المللي آنها به جامعه جهاني براي حمايت از تغيير دمكراتيك در ايران توسط مردم و مقاومت ايران فراخوان دادند. آنها از اعمال تحريمهاي فزاينده بين المللي عليه رژيم ملايان حمايت نموده اما خاطر نشان كردند كه سياست جامعه جهاني در قبال رژيم ملايان بدون تاكيد بر ضرورت تغيير دمكراتيك توسط مردم و مقاومت ايران مثمر ثمر نخواهد بود.

سخنران اصلي اين ميتينگ خانم مريم رجوي, رئيس جمهور برگزيده مقاومت ايران بود.

صدها شخصيت بين المللي شامل جان بولتون معاون سابق وزير خارجه و نماينده سابق آمريكا در سازمان ملل, دو نخست وزير سابق, آقاي خوزه ماريا ازنار, نخست وزير سابق اسپانيا و سيد احمد غزالي, نخست وزير سابق الجزاير و بيش از 100نماينده پارلمان از سراسر اروپا, خاورميانه و كانادا شركت كرده بودند.

ايرانيان ضمن ابراز حمايت خود از ساكنان اشرف, محل استقرار 340عضو سازمان مجاهدين خلق ايران, حقوق آنها را مورد تاكيد قرار دادند. آنها به دولت آمريكا, در آستانه خروج از عراق, در مورد تهديدات جدي نسبت به سلامت ساكنان اشرف در صورت عدم پايبندي دولت آمريكا به تعهدات خود و تضمين حفاظت آنها هشدار دادند.

سخنراني خانم رجوي

خانم رجوي در سخنان خود راه حل مقاومت ايران براي بحران ايران را ارائه نمود.

او ضمن يادآوري اينكه بواسطه قيام مردم و مقاومت رژيم ديگر ظرفيت استمالت را هم از دست داد و قطعنامه چهارمين دور تحريمهاي شوراي امنيت ديگر چندان جايي براي سياست مماشات باقي نگذاشته است, گفت «سال‌هاي سال بيهوده با اين رژيم مذاكره كرديد، براي تكميل تأسيسات اتمي‌اش زمان خريديد، وابستگانِ سپاهِ پاسداران را در عراق به حاكميت رسانديد، نامِ مجاهدين را در ليستِ گروه‌هايِ تروريستي گذاشتيد و به مبارزة مردم ايران خنجر زديد، و سود و منفعت اينها را به آخوندها تقديم كرديد تا اينكه سرانجام خودتان به بن‌بست رسيديد».

«حالا ديگر پايان اين راه است. زيرا بر شما هم ثابت شد كه اين رژيم فرتوت تحمل كمترين انعطاف و انبساطي ندارد. پس بر شماست كه تمام راهي را كه به خطا رفتيد بازگرديد».

«بنابراين از نظر ما قطعنامه جديد شوراي امنيت و تحريمهاي جداگانة آمريكا و اروپا لازم بود اما كافي نيست. در عين حال، تأكيد داريم كه در اجراي مفاد آن تعلل نكنيد».

«خواستة ملت ايران البته بسيار فراتر از اينست: زيرا مردم ايران برآنند كه اين رژيم بايد برود».

«ما همة دولت‌ها را فرا ميخوانيم كه سازمانِ ملل را ترغيب كنند كه نيروهايش حفاظتِ اشرف را مستقيما برعهده بگيرد. ما هشدار مي‌دهيم كه از نظر مردم و مقاومتِ ايران در هر حمله و هجوم و خونريزي در اشرف، علاوه بر دولت عراق، دولت آمريكا و سازمان ملل مسئول و مقصرند».

«ما مي‌خواهيم هرگونه خريد نفت و گاز از اين رژيم را همين حالا متوقف كنيد».

«ما مي‌خواهيم خامنه‌اي و احمدي نژاد و ديگر سران اين رژيم به خاطر يك نسل‌كشي بزرگ يعني قتل عام سي هزار زنداني مجاهد و مبارز در سال67 در يك دادگاه‌ بين‌المللي محاكمه شوند».

«ما هم‌چنين مي‌خواهيم تمام محدوديت‌هايي كه بر اساس سياست مماشات عليه مقاومت ايران در اروپا و آمريكا وضع شده از بين برود».

«زمان برچيدن بساط ننگين نام‌گذاري تروريستي عليه مجاهدين در وزارت خارجه آمريكاست».

«بر شماست كه به حقِ مردم و مقاومت ايران براي تغييرِ رژيم اذعان كنيد، شوراي ملي مقاومت را به رسميت بشناسيد و اين رژيم و نمايندگان و سخنگويان و طرفداران و عوامل آن را طرد كنيد».

فراخوان ايرانيان

ايرانيان حمايت تمام عيار خود را از قيام مردم ايران براي تغيير دمكراتيك در ايران ابراز داشتند. آنها تاكيد كردند كه اعمال تحريم عليه رژيم ملايان اگر چه گامي ضروري است اما با توجه به شدت يافتن سركوب ملايان در داخل و تلاش آنها براي دستيابي به سلاح اتمي, بهيچوجه كافي نمي باشد.

ايرانيان خاطر نشان كردند كه سياست غرب مي بايست به سياست تغيير رژيم توسط مردم و مقاومت ايران بالغ گردد و تا هنگامي كه تاكيد بر عنصر ايراني در سياست جامعه جهاني بارز نگردد, رژيم ملايان عزم جامعه جهاني براي مقابله با بحران سازي و دست يابي به سلاح اتمي را جدي نخواهد گرفت.

حمايت بين المللي

در اين ميتينگ حمايت بيش از 3500تن از قانونگذاران از اروپا و آمريكاي شمالي از مقاومت ايران و راه حل ارائه شده توسط آن اعلام گرديد.

امضا كنندگان شامل اكثريت اعضاي پارلمانهاي 23كشور شامل 18پارلمان اروپايي, از جمله فرانسه, انگلستان, ايتاليا و همچنين پارلمان كانادا و كنگره ايالات متحده آمريكا مي شدند.

صدها پارلمانتر از كشورهاي مختلف عربي از جمله اكثريت نمايندگان پارلمان اردن, 100نماينده پارلمان مصر و دهها پارلمانتر فلسطيني به 3500همكار غربي شان در حمايت از اشرف و مقاومت ايران پيوستند.

تركيب و ويژگيهاي برنامه

ايرانيان از سنين مختلف كه از سراسر اروپا, آمريكا, كانادا و استراليا در اين مراسم شركت كرده بودند، پرچمهاي بزرگ بنفش رنگ با خود حمل كرده و تي شرتهايي به همين رنگ بر تن وكلاههاي بنفش رنگ بر سر داشتند.

در بخشي از محوطه مراسم كه وسعتي نزديك به سه زمين فوتبال را در بر گرفته و صرفا براي اين برنامه به يك استاديوم تبديل شده بود، يك بناي يادبود در خاطره شهداي مقاومت و قيام مردم ايران كه در برگيرنده صدها نفر از قربانيان رژيم بود برپا شده بود.

در دو طرف سن عظيم مراسم, بيانيه هاي اكثريت نمايندگان پارلمانهاي كشورها در حمايت از راه حل مقاومت ايران كه مزين به پرچم اين كشورها بود, به زبان اصلي نصب شده بود.

دبيرخانه شوراي ملي مقاومت ايران

5تير1389(26 ژوئن 2010)

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر