۱۳۸۹ خرداد ۲۰, پنجشنبه

اكثريت پارلمان فرانسه، در آستانه تشكيل دولت و پارلمان جديد عراق، بر تضمين حفاظت ساكنان اشرف، تأكيد كردند
حمايت اكثريت پارلمان فرانسه از ساكنان اشرف
حمايت اكثريت پارلمان فرانسه از ساكنان اشرف
كوچك نمايى خط خط معمولى بزرگنمايى خط
اكثريت پارلمان فرانسه در آستانه تشكيل پارلمان و دولت جديد عراق و همزمان با عقبنشينى نيروهاى آمريكايى از اين كشور طى ماههاى ژوئن و ژوييه و اوت، بر تعهدهاى و مسئوليتهاى دولت آمريكا در تضمين حفاظت از ساكنان اشرف بهعنوان افراد حفاظت شده تحت كنوانسيون چهارم ژنو و بر التزامات دولت عراق درباره حفاظت و حقوق مجاهدان اشرف، تأكيد كرد.

* 310 عضو مجلس ملى فرانسه طى بيانيهاى دولت فرانسه را فراخواندند تا از سازمان مللمتحد بخواهد حفاظت ساكنان اشرف و حمايت از حقوق آنان را برعهده بگيرد. بسيارى از نمايندگان امضا كننده، در عين حال شهرداران شهرهاى مختلف در اين كشورند.

* اكثريت مجلس ملى فرانسه كه در مجموع 577 عضو دارد و همه گروههاى پارلمانى را در برمىگيرد، فراخوان رئيسجمهور برگزيده مقاومت، خانم مريم رجوى، به مقاومت در برابر استبداد مذهبى و همبستگى ملى ايرانيان و رد مماشات با ملايان و دخالت نظامى خارجى را مبناى تغيير دموكراتيك در ايران توصيف مىكند و محاكمات ساختگى و اعدام هواداران مجاهدين به اتهام محاربه را محكوم مىكند

* امضاءكنندگان بيانيه حمايت از حقوق و حفاظت ساكنان اشرف، شامل3 معاون رئيس مجلس، 24 رئيس و معاون كميسيون در مجلس ملى، 3 رئيس شوراى منطقه و 9 رئيس شوراى استان در ميان آنها بچشم مىخورد، با تأكيد بر اينكه ديكتاتورى مذهبى حاكم بر ايران نامشروع است، از اتحاديه اروپا قوياً مىخواهند عزم مردم ايران براى نيل به آزادى را قويا جدى گرفته و از قيامهاى مردمى حمايت كند.


بيانيه 310تن نمايندگان مجلس ملى فرانسه
ژوئن2010

حمايت از قيام سراسرى مردم ايران
ازخونريزى بيشتر جلوگيرى كنيم

مردم ايران با قيام خود و با شعارهاى ”مرگ بر ديكتاتور“ ، ”مرگ بر خامنهاى“ و ”زنده باد آزادى“ نشان دادهاند كه خواهان پايان ديكتاتورى مذهبى مىباشند.
نقش پيشتاز زنان و جوانان بهطور خاص تحسين برانگيز است.
اين قيام بهرغم دست زدن رژيم به كشتار بيرحمانه، دستگيريهاى خودسرانه، اعمال سيستماتيك شكنجه و تجاوز و سانسور مطبوعات، گستردهتر و عميقتر شده است.
صدها تن از دستگيرشدگان به دادگاههايى سپرده شدهاند كه آنها را تحت عنوان محارب يعنى دشمنى با رژيم مذهبى حاكم - محاكمه مى‌كند.
عفو بينالملل نسبت به محاكمات ساختگى و اعدام هوادران مجاهدين كه در تظاهرات مسالمتآميز دستگير و به ”محاربه“ متهم شدهاند هشدار داده است.
رژيم ايران براى اينكه در سركوبى قيام در داخل كشور دست بازتر داشته باشد، در پى نابودى 3400تن از مخالفان ايرانى در كمپ اشرف در عراق است. حمله مرگبار نيروهاى عراقى به تحريك رژيم ايران به اين كمپ در ژوييه گذشته، 11 كشته و 500 زخمى در ميان ساكنان بىدفاع بر جاى گذاشت. جهان اين جنايتها را محكوم كرد.
مردم ايران خواهان جدايى دين از دولت و يك جمهورى كثرت گرا هستند. يك ايران بدون حكم اعدام و غيراتمى كه در تفاهم با ديگر كشورها بهسر ببرد تضمينى براى صلح جهانى است.

خانم مريم رجوى، رئيسجمهور برگزيده مقاومت ايران، با ردّ مماشات با ملايان و با ردّ خالت نظامى خارجى، به مقاومت در برابر استبداد مذهبى و همبستگى ملى ايرانيان فرامى خواند. اين، مىتواند مبناى تغيير دموكراتيك در ايران باشد.
اكنون زمان آن فرا رسيده كه اتحاديه اروپا عزم مردم ايران را براى رسيدن به آزادى قويا جدى بگيرد. اولين گام، حمايت همه جانبه از قيامهاى مردمى است. بايد تأكيدشود كه رژيم ديكتاتورى مذهبى فاقد مشروعيت است.

دولت فرانسه از موضع مسئوليت خود بايد از سازمان مللمتحد بخواهد حضور فعالترى در حمايت از حقوق ساكنان اشرف اعمال نمايد و مسئوليت حفاظت آنها را برعهده بگيرد.
ما برآنيم كه در اجراى قطعنامه 704 كه از حمايت اكثريت كنگره آمريكا برخوردار است، ايالات متحده آمريكا مىبايد تضمينهاى كافى براى حفاظت ساكنان اشرف را تأمين كند و از دولت عراق بخواهد حقوق آنها را بهعنوان افراد حفاظت شده تحت كنوانسيون چهارم ژنو بهرسميت بشناسد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر