۱۳۸۹ خرداد ۳۱, دوشنبه

اکثریت پارلمان ایرلند، خواستار تضمین حفاظت ساکنان اشرف شدند

دوشنبه، ۳۱ خرداد ۱۳۸۹ / ۲۱ ژوئن ۲۰۱۰
AddThis Social  Bookmark Button

اکثریت پارلمان ایرلند, , طی بیانیه ای با محکوم کردن حمله مرداد ماه گذشته نیروهای عراقی به اشرف تاکید کرد نیروهای آمریکایی می بایست حفاظت ساکنان اشرف را در مقابل خشونت و جابجایی اجباری در عراق تضمین کنند.


۸۴ عضو پارلمان ایرلند, از جمله ۱۱ تن از روسای کمیته های پارلمانی, همزمان با عقب نشینی نیروهای آمریکایی از عراق تاکید کردند نیروهای سازمان ملل متحد باید حفاظت ساکنان اشرف را بر عهده بگیرد.

امضا کنندگان بیانیه با تاکید بر اینکه برغم همه اقدامات سرکوبگرانه قیام با شعار مرگ بر خامنه ای و مرگ بر اصل ولایت فقیه با هدف سرنگونی کامل رژیم ادامه یافته است, از راه حل سوم خانم مریم رجوی, رییس جمهور برگزیده مقاومت ایران, مبنی بر تغییر دمکراتیک توسط مردم و مقاومت حمایت کردند.

نمایندگان پارلمان ایرلند خواستار اقدام فوری و موثر شورای امنیت ملل متحد و شورا و اتحادیه اروپا برای آزادی زندانیان سیاسی و جلوگیری از سرکوب قیام مردم ایران شدند و محاکمه اعضا و هواداران سازمان مجاهدین خلق به اتهام محاربه را قویا محکوم کردند
بیانیه اکثریت پارلمان ایرلند در حمایت از اشرف و مقاومت ایران
میلیونها ایرانی در قیام سراسری خواستار آزادی و دمکراسی هستند. نیروهای سرکوبگر حکومتی هزاران تن را به اتهام محاربه و جنگ بر علیه خدا به قتل رسانده, مجروح و یا دستگیر و به زندانهای طولانی مدت یا اعدام محکوم کرده اند.
مقامات رژیم ایران تاکید میکنند از آنجائی که سازمان مجاهدین خلق ایران, اپوزیسیون مشروع و سازمانیافته این رژیم, همچنان وجود دارد، هرگونه حمایت و یا رابطه با آنها ”محاربه ” محسوب میشود و بر اساس قوانین جزای اسلامی قابل مجازات است.
از سوی دیگر رژیم ایران برای خاتمه دادن به قیام ، از دولت و نیروهای عراقی میخواهد که ۳۴۰۰ مخالف مستقر در کمپ اشرف را سرکوب کنند. حمله ژوئیه گذشته به اشرف ۱۱ کشته و ۵۰۰ مجروح بر جای گذاشت.
اما برغم همه تدابیر سرکوبگرانه قیام با شعار «مرگ بر خامنه ای» و «مرگ بر اصل ولایت فقیه» با هدف سرنگونی کامل رژیم ادامه دارد.
ما امضا کنندگان این بیانیه از” راه حل سوم” رهبر آپوزیسیون خانم مریم رجوی برای تغیر دمکراتیک توسط مردم ایران و مقاومت آن حمایت میکنیم، و از شورای امنیت ملل متحد و اتحادیه اروپا خواستار اقدام فوری برای آزادی زندانیان سیاسی و همچنین ممانعت از سرکوب قیام کنندگان هستیم.
تداوم رابطه با این رژیم باید بر اساس ارتقاء کامل وضعیت حقوق بشر در ایران باشد.
ما امضا کنندگان این بیانیه معتقدیم نیروهای سازمان ملل باید از ساکنان اشرف حفاظت کند و نیروهای امریکایی باید تضمین کنند که ساکنان اشرف با خشونت و جابجایی اجباری در عراق روبرو نمی شوند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر